fbpx

15 mrt 2021

Meer diepgang in je business in 4 stappen

Je ziet ‘m maar al te vaak voorbij komen, de nietszeggende missie. Streef jij ernaar om “mensen in hun kracht te laten staan”, “het authentieke verhaal vertellen” of “de wereld duurzamer te maken”? Op het eerste gezicht zijn dit mooie ambities, maar wat betekent het eigenlijk? En waarop is je missie gebaseerd? Laat mij je vier stappen meegeven voor meer diepgang in je business.

 

Jouw positie in de wereld

Het is interessant om dit verder uit te diepen. Daar kun je prachtige webinars en podcasts over maken. Je business krijgt dan fundament. Ook ga je je op deze manier onderscheiden van je concurrentie. Veel bedrijven staan op los zand, waardoor het allemaal op elkaar lijkt. Maar als jij meer diepgravend werk gaat doen en echt gaat kijken, hoe zie ik mijn positie in de wereld? Dan weet je veel beter welke koers je gaat varen.

Hiermee kun je het verschil maken

Hierdoor kan je een enorm verschil maken met en in je bedrijf. Stel, je hebt een idee voor een nieuw online platform. Je hebt kapitaal nodig en gaat dus met investeerders om tafel. Dan is het belangrijk om met een goed gefundeerd verhaal te komen. Maar ook voor het werven van nieuwe klanten is dit een interessante tool. Je geeft jouw missie en visie als het ware voeding door heel duidelijk het verhaal eromheen te schetsen. Potentiële klanten gaan jou dan eerder als expert zien.

Welke stappen kun je zetten om meer diepgang in je business te creëren?

Simone Levie Meer Diepgang in je business blog inspiratie

Stap 1. Identificeer jouw ideale klant

Voordat je jouw missie kunt uitdiepen, is het belangrijk om precies te weten wie jij met deze missie wilt dienen. Jouw ideale klant is niet altijd degene waar jij nu vooral zaken mee doet. Stel dat je op dit moment voor de keuze zou staan om een groot deel van je klantenbestand in te wisselen, zou je daarvoor tekenen? En welke “ideale klant” zou je hiervoor in de plaats willen? Daarnaast is het handig om voor jezelf helder te krijgen welke dienst (of welk product) je precies aanbiedt.

 

Ken je ideale klant door en door

Stap 2. Verdiep je in de geschiedenis

Wanneer je jouw ideale klant scherp hebt, verdiep je dan in zijn of haar verleden. Als jij je bijvoorbeeld richt op vrouwelijk ondernemers, ga op onderzoek uit. Waren er 300 jaar geleden al vrouwelijke ondernemers? Wie waren de eerste vrouwelijke ondernemers en welke ontwikkelingen hebben dit mogelijk gemaakt?

Stel dat je product met gezondheid te maken heeft, wat is daar de historie van? Eeuwen terug leefden we veel meer in de natuur. Toen waren er wijze vrouwen die de tribes verzorgden. Dat waren eigenlijk al ondernemers. Gaandeweg is die wijsheid over kruiden en gezondheid vergaan. Maar mijn missie is dat we weer terug moeten gaan naar de natuur. Als je dat koppelt met vrouwelijk ondernemerschap, dan heb je een prachtig verhaal te vertellen.

Stap 3. Maak een toekomstvisie

Als je de gebeurtenissen uit de geschiedenis snapt, dan ga je ook steeds beter begrijpen wat de toekomst gaat brengen. Er zijn nou eenmaal bepaalde golven die zich steeds weer herhalen. Op basis van het verleden kun je dus voorspellingen doen over de vooruitzichten, waar je vervolgens op kunt anticiperen. Dit helpt je om kansen te benutten en jezelf optimaal te positioneren. 

Verdiep je in de wereld

Het is belangrijk om je in de wereld te verdiepen en deze vanuit een groter perfectief te zien dan waar jij nu staat.

Simone Levie Meer Diepgang in je business blog inspiratie laptop 700 x 467

Verdiep je in de wereld

Het is belangrijk om je in de wereld te verdiepen en deze vanuit een groter perfectief te zien dan waar jij nu staat.

Stap 4. Deel jouw ontdekkingen

Ga je deze zoektocht naar meer diepgang in je business aan, dan is het leuke dat je de kennis die je opdoet direct kunt gebruiken. Je kunt er bijvoorbeeld blogs over schrijven of podcasts over opnemen. In andere woorden, je kunt er direct mee inspireren. Als ondernemer wil je de wereld goed snappen, en tegelijkertijd is het ook belangrijk om jezelf en je product te verkopen. Door jouw ontdekkingen te delen, knoop je deze twee concepten aan elkaar.

Geld verdienen is niet zo moeilijk. Maar wil je echt die verandering tot stand brengen, een ripple effect creëren, een leider zijn, vooruit lopen op de troepen? Kortom, wil je meer dan alleen geld verdienen? Dan is het ook belangrijk om je te verdiepen in de wereld en deze vanuit een groter perspectief te zien dan waar jij nu staat.

Kijk rond in verschillende bubbels. Dompel jezelf onder in het verleden, het heden, de toekomst, en koppel dat vervolgens weer aan je dienst en klant. Als je die puzzel gaat leggen, dat is gewoon super gaaf. Dan zul je zien dat je ook steeds beter gaat begrijpen wat jouw plek in het grote geheel is en waar je missie en visie vandaan komen.

Kortom, zorg voor meer diepgang in je business. Daardoor voel je je meer gedragen, kun je beter onderscheid maken en komen de klanten uiteindelijk naar jou toe.

Wil je jouw missie ontdekken? Download dan mijn gratis e-book ‘Ontdek je missie in tien stappen’. Je krijgt hier ook een intune meditatie bij uit mijn 11-delige serie. 

 

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant

4 redenen waarom succes alles met liefde te maken heeft

4 redenen waarom succes alles met liefde te maken heeft

Jaaa, er komt weer een superleuke feestdag aan. Valentijn! Ik vind dat zelf altijd een hele bijzondere dag. Hoe leuk is het om de liefde te vieren. Vieren dat je een leuke partner hebt of te gekke vrienden. Of misschien grijp je de kans om je concullega’s te laten...

7 tips voor Sneller Succes

7 tips voor Sneller Succes

Jouw bedrijf, jouw ripple en de impact die je wilt maken. Succes willen we allemaal. Je weet dat dit tijd kost. En je bouwt dagelijks met kleine stapjes aan je bedrijf. En ja, that’s the spirit. Heb respect voor de tijd en geef iedere dag opnieuw 1 % extra. Been...

Hoe word je succesvol?

Hoe word je succesvol?

Vaak krijg ik de vraag wat het precies is wat mij zo succesvol maakt. De eerste vraag is eigenlijk: wat betekent succes voor jou? Voor iedereen zal dat namelijk anders zijn. Is dat dat je heel veel geld verdient? Dat je overal ter wereld kan werken? Dat je een goede...

Let’s Connect!

Vragen? Neem contact op »