fbpx

18 feb 2020

9 redenen om als ondernemer NIET op TikTok te gaan

De meeste ondernemers halen hun neus op voor TikTok. Wat een gemiste kans. Want ik denk dat TikTok juist enorm veel inspiratie, creativiteit en mogelijkheden biedt. Het geeft een kijkje in de wereld van over pakweg 10 jaar. Maar er kunnen genoeg redenen zijn om als ondernemer niet op TikTok te gaan. Ik zet er 9 van op een rijtje:

Reden 1
Als je niet wilt meegaan met trends en ontwikkelingen.

Meegaan met trends? Misschien denk je er beter aan te doen om alles bij het oude te houden. Ja, de wereld verandert continu. Twintig jaar geleden hadden we allemaal onze eerste mobiele telefoon. Ongeveer 10 jaar geleden werd de IPhone uitgevonden. Maar misschien denk je dat in jouw business trends en ontwikkelingen geen rol spelen. Ook goed. Maar wel jammer dat je hierdoor heel veel mooie kansen mist.

Reden 2
Als je jezelf te oud vindt.

TikTok is voor kin-de-ren. Bovendien gaat het veel te snel en je denkt dat je daar te oud voor bent. En er zitten helemaal geen ouderen op. Nou ja, misschien toch wel. Maar ’t lijkt je veel te ingewikkeld. Natuurlijk zouden je kinderen of je neefjes en nichtjes je kunnen helpen. Of je zou gewoon kunnen rondkijken hoe de jongere generatie filmpjes edit. Maar je denkt dat jij al onder de grond ligt voordat jij dat onder de knie hebt. Je houdt liever vast aan de belemmerende gedachte dat je te oud bent en deze kans hebt gemist.

Reden 3
Als je niet creatief bent.

TikTok zet een hele nieuwe vorm van creativiteit in gang. Iedereen zegt dat jongeren de hele tijd achter schermpjes zitten. Maar jongeren zijn enorm creatief met TikTof filmpjes. Zo kun je bijvoorbeeld samen duetten doen, of elkaar nadoen. Het gaat altijd om je eigen vorm bedenken met TikTok! Super leuk. Maar jij denkt dat jij niet creatief bent. En toch he, ben jij ondernemer geworden om zo star mogelijk in hokjes te denken en op gebaande paden te lopen? Zelf zie ik creativiteit ontwikkelen en mogelijkheden zien als groot onderdeel van mijn ondernemerschap.

Reden 4
Als je vindt dat je doelgroep er toch niet op zit.

Je doelgroep zit niet op TikTok. Dus waarom zou je er energie in stoppen?! Maar weet je, de hype van Hyves, Facebook en Instagram begon ook onder jongeren en scholieren. En mensen die er vanaf het begin al op zaten, hadden zo content leren maken. Ze beheersten het platform al en hadden hiermee direct een enorme voorsprong. Maar misschien kijk jij liever niet te ver vooruit. Je denkt dat als je doelgroep nu niet op TikTok zit, hij er nooit op zal zitten.

Reden 5
Als jouw business te serieus is voor TikTok

Het bijzondere van TikTok is dat er ook heel veel jongeren opzitten met hele serieuze onderwerpen. Je hebt kinderen die kanker hebben, die verminkt zijn of ernstig verbrand. Zij hebben super veel volgers en worden enorm gestimuleerd. Dus denk jij echt dat jouw vakgebied nog ernstiger of serieuzer is? Je zou je business ook gewoon op een andere manier kunnen bekijken.

Reden 6
Als je niet van de jongere generatie wilt leren.

TikTok opent de wereld van jongeren voor je. Hoe zij creatieve content maken, hoe snel ze dat doen en hoe zij de wereld waarnemen. En over een paar jaar zal de hele wereld er ook zo uitzien. Dan zullen wij content maken op de manier zoals jongeren dat nu op TikTok doen. Alleen al door op TikTok te zitten en dat te bekijken, kan je ontzettend veel leren. Maar dan moet je hier wel voor openstaan en bereid zijn om van jongeren te leren. Kun jij oprecht leergierig zijn naar wat de jongere generatie je te vertellen heeft?

Reden 7
Als je gegarandeerd succes wilt.

Je wilt TikTok best proberen, maar het moet wel gegarandeerd resultaat opleveren. Maar met TikTok weet je simpelweg niet hoe het gaat lopen en of het gaat slagen. Ben je een ondernemer die altijd op safe speelt, dan is TikTok niets voor jou. Je mist dan natuurlijk wel een heleboel kansen. Bijvoorbeeld een keer out of the box bezig zijn met hoe jij je message kan verspreiden.

Reden 8
Als je geen zin hebt in nog een platform erbij.

Facebook, Instagram en LinkedIn. Houdt het dan nooit op? Al die platformen, net alsof je als ondernemer nog niet genoeg te doen hebt. Maar wist je dat je je creatieve filmpjes van TikTok easy peasy kunt uploaden op ander netwerken? Je zou TikTok ook kunnen zien als een tool die jouw andere platformen enorm gaat verrijken.

Reden 9
Als je liever de meute volgt in plaats van voorop te lopen

Wil liever veilig in je eigen bubbel blijven zitten, dan kun je beter niet aan TikTok beginnen. Ook niet als je liever achter de meute aanloopt. Of als je niet wilt blijven groeien. De early depth fase van TikTok geeft enorm veel kansen en mogelijkheden. Leer je er núcontent creëren, dan zul je straks, als er meer mensen opzitten, een van de allereerste personen zijn die mensen gaan volgen. Je kunt nu helemaal je eigen unieke manier vinden van content produceren. Maar ja, dan loop je wel alleen voorop in plaats van in je eigen veilige wereld te blijven.

Dus, wel of geen TikTok? Dat is helemaal aan jou. Waar sta jij, waar wil jij heen? Zie jij kansen, zie jij mogelijkheden? Of blijf je toch liever bij het oude. Aan jou de keus.

Start before you’re ready
en heel veel succes!

Samen met mijn team ben ik volop bezig om in te spelen op de nieuwste trends en ontwikkelingen. En ik kan niet wachten totdat meerdere ondernemers deze kansen ook gaan grijpen.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant

4 redenen waarom succes alles met liefde te maken heeft

4 redenen waarom succes alles met liefde te maken heeft

Jaaa, er komt weer een superleuke feestdag aan. Valentijn! Ik vind dat zelf altijd een hele bijzondere dag. Hoe leuk is het om de liefde te vieren. Vieren dat je een leuke partner hebt of te gekke vrienden. Of misschien grijp je de kans om je concullega’s te laten...

7 tips voor Sneller Succes

7 tips voor Sneller Succes

Jouw bedrijf, jouw ripple en de impact die je wilt maken. Succes willen we allemaal. Je weet dat dit tijd kost. En je bouwt dagelijks met kleine stapjes aan je bedrijf. En ja, that’s the spirit. Heb respect voor de tijd en geef iedere dag opnieuw 1 % extra. Been...

Hoe word je succesvol?

Hoe word je succesvol?

Vaak krijg ik de vraag wat het precies is wat mij zo succesvol maakt. De eerste vraag is eigenlijk: wat betekent succes voor jou? Voor iedereen zal dat namelijk anders zijn. Is dat dat je heel veel geld verdient? Dat je overal ter wereld kan werken? Dat je een goede...

Let’s Connect!

Vragen? Neem contact op »