fbpx

21 jun 2021

De 5 kenmerken van een onweerstaanbaar aanbod

Ben jij deze online ondernemer? Je doet van alles rondom je business. Je geeft webinars, bent zichtbaar op je favoriete social media kanalen, misschien ben je zelfs wel aan het podcasten of bloggen om jezelf als expert te positioneren. En dat allemaal om klanten te werven voor een matig aanbod…Voelt niet helemaal goed he?

 

In dit artikel gaan we terug naar de basis. Wat zijn de kenmerken van een onweerstaanbaar aanbod?

Geef je klant het gevoel dat ze zelf bijna niets meer hoeven te doen.

1. Een totaaloplossing voor je klant

Hoe kun je je klanten zoveel mogelijk ontzorgen? Creëer een aanbod wat meerdere aspecten rondom het doel van de klant opvangt. Geef je klant het gevoel dat ze zelf bijna niets meer hoeven te doen. Door jouw framework stap voor stap uit te voeren, gaan ze vanzelf die resultaten behalen.

Dit paste ik al toe bij mijn allereerste online aanbod 7 jaar geleden. Ik lanceerde een programma om je eigen website te ontwikkelen en gaf de deelnemers hier ook meteen een volledige website template bij. De knop voor de weggever stond al op de goede plek, de blogpagina was ingericht… Het was een kwestie van informatie invullen, de kleuren aanpassen en ze konden live!

Simone Levie tips en kenmerken voor een onweerstaanbaar aanbod 2

2. Mega waardevolle extraatjes

Een aanbod is onweerstaanbaar wanneer de waarde disproportioneel groot is ten opzichte van de aankoopprijs. Je biedt dus meer dan iemand ervoor moet betalen. Toen ik de online business academy lanceerde (voor 97,-), deelde ik elke week een les over een online tool. Als ‘bonus’ konden mijn klanten gratis gebruikmaken van 5 plug-ins. Los waren die plug-ins bijna 500 waard!

Welke extraatjes kun jij toevoegen om de waarde van je aanbod echt een boost te geven? Het liefst ook zonder dat het jou extra tijd kost, want dan is het niet meer schaalbaar. Je ultieme doel is dat mensen zeggen: “Alleen voor de bonussen wil ik dit aanbod al kopen.”

Wat kun jij verzinnen?

Wat kan jij verzinnen wat leuk en origineel is en ook helemaal past bij je ideale klant?

Simone Levie tips en kenmerken voor een onweerstaanbaar aanbod 3

Wat kun jij verzinnen?

Wat kan jij verzinnen wat leuk en origineel is en ook helemaal past bij je ideale klant?

4. Bonussen die de bezwaren van je ideale klant aanpakken

Wat houdt je ideale klant tegen om een website te maken, een online programma te lanceren of een boek te schrijven? Wanneer je weet wat de blokkades zijn, kun je hier met je bonussen op inspelen.

Ik hoorde bijvoorbeeld vaak dat de software zo ingewikkeld is en dat mensen daarom niet beginnen met het maken van online programma’s. Ach, dan maken we toch gewoon onze eigen software dachten we toen! 😊

Door bezwaren aan te pakken, maak je de weg vrij voor klanten om ja te zeggen. Het is daarom extra belangrijk dat je je ideale klant goed kent. Dat je weet waar deze persoon naartoe wil. Maar ook wat de beren op de weg zijn.

5. Een hoop liefde en creativiteit

Opvallen met je aanbod is makkelijker gezegd dan gedaan. Het vereist namelijk dat je dingen anders doet dan je concurrenten. Durf dus creatief te zijn en out of the box te denken met je aanbod. Wat kan jij verzinnen wat leuk en origineel is en ook helemaal past bij je ideale klant? Brainstorm eens met jezelf. Wat is dat speciale sausje wat alleen jij kunt toevoegen?

En denk niet dat je na het ontwikkelen van je prachtige aanbod klaar bent. Succesvolle ondernemers zijn continue in beweging. Je creëert, schaaft bij en perfectioneert en dagelijks stel je jezelf de vraag: Hoe kan ik dit product nóg beter maken? Hierdoor ga je met waarde stapelen en wordt je onweerstaanbare aanbod uiteindelijk echt legendarisch.

Simone Levie tips en kenmerken voor een onweerstaanbaar aanbod 4

Inzichten van (potentiële) klanten

Je kunt alleen waarde blijven toevoegen als je weet wat je klant wil. Ga dus veel gesprekken voeren met (potentiële) klanten en mensen in jouw markt. Vraag ze waar ze naartoe willen, wat ze nodig hebben en waar ze tegenaan lopen. Deze inzichten zijn het goud en de bouwstenen voor jouw onweerstaanbare aanbod.

Je aanbod is de essentie van je business. Als dat in orde is, dan gaan je andere activiteiten (social media, webinars etc.) ook meer klanten opleveren. Het is dus belangrijk om veel tijd en energie in je aanbod te steken. Stel dat je deze zomer eens 1 maand alleen hierop focust. Je zet je tanden erin en maakt er echt iets prachtigs van. Waar sta je dan in september?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Ook interessant

4 redenen waarom succes alles met liefde te maken heeft

4 redenen waarom succes alles met liefde te maken heeft

Jaaa, er komt weer een superleuke feestdag aan. Valentijn! Ik vind dat zelf altijd een hele bijzondere dag. Hoe leuk is het om de liefde te vieren. Vieren dat je een leuke partner hebt of te gekke vrienden. Of misschien grijp je de kans om je concullega’s te laten...

7 tips voor Sneller Succes

7 tips voor Sneller Succes

Jouw bedrijf, jouw ripple en de impact die je wilt maken. Succes willen we allemaal. Je weet dat dit tijd kost. En je bouwt dagelijks met kleine stapjes aan je bedrijf. En ja, that’s the spirit. Heb respect voor de tijd en geef iedere dag opnieuw 1 % extra. Been...

Hoe word je succesvol?

Hoe word je succesvol?

Vaak krijg ik de vraag wat het precies is wat mij zo succesvol maakt. De eerste vraag is eigenlijk: wat betekent succes voor jou? Voor iedereen zal dat namelijk anders zijn. Is dat dat je heel veel geld verdient? Dat je overal ter wereld kan werken? Dat je een goede...

Let’s Connect!

Vragen? Neem contact op »