fbpx

14 jan 2020

7 veranderingen binnen het bedrijf Simone Levie

Wow, wat lijkt 2019 weer lang geleden. 2020 is nu al magisch. Maar tegelijk was 2019 ook een bijzonder jaar. Ik wilde in 2019 minder hard werken en minder events draaien. Tegelijk was mijn doel om een stabiel bedrijf te bouwen met een stevig fundament.  

2018 was voor mij een intens jaar geweest. Een jaar waarin ik iets van 4 keer naar Amerika ging, grote reizen maakte en iedere maand een groot event draaide. De omzet was dat jaar 1.4 miljoen, maar de kosten waren ook groots. Ik geloof dat we op een winst uitkwamen van 350.000 euro.

Vandaar dat ik het in 2019 anders wilde. 2019 was dus een jaar van bouwen, van uitproberen en van nieuwe business modellen ontdekken. Ik wilde me focussen op mijn huidige klanten, op productverbetering en met een minder grote focus op de sales voor nieuwe klanten.

En dat is gelukt! Lees gauw verder over de veranderingen die ik binnen het bedrijf Simone Levie heb doorgevoerd.

Verandering 1
Lancering MPOP 2.0

Al jaren bood ik mijn MPOP programma life time aan. Dat betekende dat je 1 keer 3000 euro betaalde voor het traject. En dan kreeg je de rest van je leven updates. Bovendien mocht je voor altijd gebruik blijven maken van de software en de community.

Ik vind het aanbieden van een lifetime product fantastisch als je een community wilt starten. Als je iets in de markt wilt neerzetten en als je een draagvlak wilt creëren van trouwe klanten. Ik merkte alleen wel dat het voor ons financieel niet helemaal rendabel was. Je hebt telkens nieuwe updates en de helpdesk werd steeds zwaarder belast.

Ik ken geen online coaching programma ter wereld waar je én de software én de coaching én de helpdesk én de updates blijft krijgen. Maar ik merkte dat de mensen in de community het heel normaal begonnen te vinden. Een deel van de klanten zag niet de waarde van de continue updates en veranderingen. Daarnaast nam de betrokkenheid ook af. Je krijgt er op een gegeven moment ook een gratis gevoel bij. Terwijl de waarde die we leveren ontzettend hoog is. Daarom moest het roer om en dat heb ik afgelopen jaar in werking gezet.

Als eerste hebben we binnen MPOP een flinke verbeterslag gemaakt. We hebben veel nieuwe opnames en nieuwe werkboeken gemaakt. Ook is de structuur van de online academie aangepast. Daarnaast bieden we MPOP nu aan als een los jaartraject. We hebben verder een nog grotere slag geslagen door het inzetten van MPOP Team. Klanten kunnen nu dagelijks (!) terecht voor vragen en coaching over allerlei verschillende onderwerpen. Dit wordt gedaan door experts in de markt.

Verandering 2
Lancering Transformatie School

Naast MPOP heb ik coach Katelijne Vermeulen in dienst genomen. Zij is ook mijn leiderschap coach geweest. Ze was op een gegeven moment zoekende naar een baan en ik kon niet anders dan deze kans pakken. Katelijne is een zeer ervaren coach met meer dan 25 jaar ervaring. Als er iemand expertise en kennis heeft, dan is zij het wel. Samen met haar heb ik het online programma de Transformatie School ontworpen.

De Transformatie School is een jaarprogramma waarin je een diepe persoonlijke transformatie ondergaat. Want als je persoonlijk leiderschap niet goed is, dan kom je in het ondernemerschap nergens. Ik zie de Transformatie School dan ook als een programma die eigenlijk iedere ondernemer zou moeten volgen.

Het programma bestaat uit een ‘normale’ en een VIP variant. Bij de VIP versie heb je onder andere ook 5 live dagen met Katelijne. We zijn in februari met het eerste traject gestart. Dit jaar hebben we al meer dan 200 ondernemers mogen begeleiden in de Tansformatie School.

Verandering 3
Focus op duurzaam: Golden Circle

Na het in de markt zetten van de Transformatie School voelde ik dat het tijd werd voor een BOLD move. Jaaropleidingen zijn “leuk en leerzaam” in het ondernemerschap. Maar wil je echt duurzaam resultaat, dan moet je veel langer werken aan je succes, je bedrijf en je persoonlijke groei.

De online wereld bestaat nu uit snelle resultaten en quick fixes. Maar gedurende al mijn jaren in het ondernemerschap ken ik weinig gevallen die binnen een jaar super succesvol zijn geworden. En zijn ze dat wel, dan blijven deze ondernemers zich ook doorontwikkelen om zowel persoonlijk als zakelijk te groeien.

Ik wil staan voor duurzaam succes. Ik word er blij van als ondernemers voor langere tijd hun commitment aan mij willen geven. Als ze ook geloven dat ze niet van de een op de andere dag succesvol worden. En als klanten ook op een langere termijn JA zeggen, dan kan ik ook meer tijd stoppen in productontwikkeling en verbetering. Dan bouw ik zelf ook aan een duurzaam verdienmodel.

In juni, tijdens een event, lanceerde ik voor de eerste keer mijn 3 jaar programma. Mensen konden op dat moment kiezen tussen een half jaar, een jaar of drie jaar. In het drie jaar programma zaten alleen veel meer elementen. Een half jaar was puur online, het 3 jaar programma was inclusief coaching live dagen, masterminds en verassingen. Ook zouden zij al mijn online programma’s kunnen volgen die ik de komende 3 jaar ga maken.

Tijdens dit event sprongen direct mensen op om zich in te schrijven. Ik had geen idee dat het zo’n succes zou worden. Het team was al blij als er 3 mensen mee zouden doen. Maar uiteindelijk werden het er 20! Op dat moment wist ik dat ik met deze formule goud in handen had. Zowel voor mijn klanten als voor de duurzaamheid van mijn bedrijf.

Ik veranderde de naam in de Golden Circle en ik stapte af van de halfjaar en jaar formule. Tijdens het volgende event in september waren er weer 20 mensen die JA zeiden tegen het programma.

Verandering 4
Laagdrempelig + duurzaam: de Blue Circle

Ik kreeg echter ook de vraag van: “Simone ik wil heel graag al van je leren, maar 5.000 euro per jaar vind ik voor dit moment nog een te hoge investering.” Terwijl ik eerlijk gezegd 5.000 euro per jaar nog een belachelijke lage prijs vind als je ziet wat je allemaal krijgt. (Maar daarover een ander blog).

Maar ik dacht: Hoe tof kan het zijn als ik nog meer mensen kan helpen. Mensen die nog niet zover zijn? Mensen die nog in de mindset moeten komen van groei en investeren. Mensen die nog het lef moeten ontwikkelen om keuzes te maken. Daarvoor is de Blue Circle geboren. Een online programma van nu nog maar 47 euro per maand (Vanaf januari gaan we deze prijzen weer verhogen). Maar waar je wel JA zegt tegen 3 jaar.

In december hebben we de Blue Circle voor het eerst gelanceerd. We hebben nu rond de 135 deelnemers en dit gaat echt groots worden. Ik vind het zelf ook fantastisch om te doen omdat we interviews opnemen met geweldige experts. Ik groei er zelf ook door. En hier gaan we ook heel veel ondernemers laagdrempelig mee helpen.

Verandering 5
Veranderingen binnen team Simone Levie

Binnen het team is er ook veel gebeurd. We hebben een enorme verschuiving gehad in het sales en marketing team. Ik heb geprobeerd samen te werken met een operationeel manager, wat helaas is mislukt. En er is heel veel tijd en energie gegaan naar het goed managen en op de rit krijgen van het team. Maar wat is er nou veranderd?

Financieel Team

Door de enorme bedrijfsgroei gebeurt er aan de financiële kant ook heel veel. We hebben enorm veel facturen en kosten en het was niet meer te doen. Daarom hebben we vanaf de zomer Gerti Schoonderbeek ingehuurd die de hele boel nog veel meer is gaan automatiseren. Dit zal ons in 2020 een besparing opleveren van minimaal €100.000 euro.

Ook hebben we nu veel beter inzicht in onze geldstromen, wat ook veel perspectieven geeft voor de toekomst.

Content Team

In juni is Annemiek Dogan als content en brandmanager voor ongeveer 2 dagen in de week bij ons komen werken als freelancer. Waar ik eerst nog alles zelf schreef en plaatste op social media, hebben we nu een heel team dat met mij schrijft en creëert. Corianne Vogelaar en Manou Visschedijk hebben hier een grote rol in. Ivo Kosten is per oktober in dienst gekomen als senior cameraman en editor.

Programma Team

De freelancer waar ik al jaren mee werk en die aan de achterkant heel veel doet, is Kim Minten. Zij zal na haar zwangerschapsverlof terugkomen en hoofd Programma’s worden.

Ze regelt de content en de technische achterkant. Esther Bennett zal haar technisch ook ondersteunen. Onder Kim valt ook het hele MPOP team van vele experts die MPOP-ers en mensen in de Golden Circle dagelijks zullen helpen en begeleiden. Sarah Visschedijk is nu een jaar in dienst bij bedrijf Simone Levie en kan als geen ander werkboeken maken van de video’s die ik inspreek. Onder Programma’s valt ook de customer support. Sascha Diepstraten is net aangesteld om onze support mail af te handelen. Maar ook om de mensen in onze communities te verassen.  

Events

Kim Barend is mijn rots de branding voor events. Samen met Jogé de Lange – Pruijssen (mijn nanny en PA) regelt zij alles wat bij het event komt kijken. En dat doet ze samen met het Event team.

Marketing

Momenteel doet SKY Amsterdam mijn Facebook ads. Daarnaast is Michael ten Den samen met Kim Minten verantwoordelijk voor de nieuwsbrieven en funnels die lopen. Binnen marketing komen wel snel wat vacatures open te staan. Want hier hebben we nog best wat slagen te maken. 

Sales

Momenteel is Agnes Grobbe werkzaam binnen de sales. Zij beantwoordt alle mailtjes, doet de support tijdens webinars en belt met potentiele klanten. Ik ben zelf nu hoofd sales en ook marketing. Ik heb nog niemand gevonden die net zo goed is als ik als het gaat om het uitdenken van de strategieën ?.

Aramik 

Sinds oktober werk ik samen met Aramik Garabidian. Hij is op dit moment mijn sparringspartner en helpt me met de planning en strategieën voor 2020. Hij laat me echt nog veel grootser denken en daagt me uit. Aramik is bekend als LinkedIn Expert en Strateeg, maar stiekem is hij een Marketing Genius. En dat mag hij van mij nog veel meer laten zien :). En daar gaan we zeer binnenkort verandering aan brengen… (lees tot het einde van de blog… EN blok alvast 14 februari in jouw agenda..)

Verandering 6
Mijn boek en deelname aan TV programma

2019 was een jaar van kansen die op mijn pad kwamen, maar ook kansen die ik zelf gecreëerd heb. 

Boek

Een grootse ontwikkeling was het uitbrengen van mijn eerste boek dat ik alleen heb geschreven: Start Before You’re Ready. De lancering was in april. Met dit boek heb ik 2 weken in de bestseller top 60 gestaan. Nog steeds krijg ik wekelijks berichtjes van nieuwe lezers. En nog steeds hoor ik verhalen over wat het boek teweegbrengt.

TV programma

Ik had de eer om gevraagd te worden voor een nieuw TV programma dat prime time op RTL 4 wordt uitgezonden. Het wordt gepresenteerd door John Williams. In een uitzending mag ik ondernemer Saskia Brakenhoff helpen om uit de financiële stress te komen. Om keuzes te maken, focus te houden, leiderschap te nemen en te werken aan haar zichtbaarheid en merk. We hebben de opnames afgesloten met een super succesvol event waar Saskia stond te shinen. Het was een geweldige ervaring waarin we laten zien dat de kracht van goede business coaching enorm is.

Verandering 7
Verdere ontwikkelingen

In oktober 2019 hebben Kim Barend en ik de aandelen van SKY Amsterdam verkocht aan Youri Meuleman. Het bedrijf is nu weer volledig in zijn eigendom. Youri gaf aan geen toekomst te zien in onze samenwerking en wilde heel graag het bedrijf alleen voortzetten of eruit stappen. Voor mij was SKY Amsterdam een bedrijf waar ik potentiële leads kon aandragen. En ik zorgde voor een deel voor de sales. Ik had grootste plannen voor de content en hoe we daar klanten mee zouden kunnen helpen. Ik was daarom uiteraard best even teleurgesteld toen Youri zijn gevoel deelde. We hadden immers ook heel goed samengewerkt.

Ik heb er goed over nagedacht of ik het bedrijf alleen of met Kim wilde voortzetten. Maar ik ontdekte bij mezelf dat mijn hart toch echt ligt bij online programma’s en events en niet het uurtje factuurtje werk dat we binnen SKY doen. Youri is een fantastische jonge ondernemer die nu alleen van SKY een prachtig bedrijf aan het maken is. Samen met een mooi team van mensen. En wie weet ga ik ooit dat content gedeelte nog op me nemen. Maar voor nu is er nog zoveel ander werk te doen.

Privé

Natuurlijk is er meer in het leven dan het bedrijf Simone Levie. Maar gelukkig gaat privé ook alles uitstekend. De kinderen zijn eind 2018 naar een andere school gegaan en hebben nu helemaal hun draai gevonden. Jogé en haar man Johan ondersteunen ons altijd fantastisch en ook bij mijn ouders kunnen we altijd terecht. Ik heb dit jaar nog een stille kinderwens gehad voor een vierde. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Want de jongens gaan fantastisch. Iedereen is gezond en happy en daar ben ik meer dan dankbaar voor.

Verder ben ik in februari met mijn moeder naar Thailand naar het resort Kamalaya geweest. Het was een fantastische ervaring.

Ook hebben we een nieuw huis gekocht. Een huis met een rieten dak. In een wijk middenin het bos, waar ik vroeger altijd al van droomde om daar te gaan wonen. In juni gaan we verhuizen.

En verder in 2020

In 2020 gaan we op volle koers verder. We gaan grootse events organiseren en vol inzetten op de beste customer service. We hebben duidelijke planningen en plannen voor Simone Levie, zowel voor intern als extern. De grootse events zullen voor iedere ondernemer zijn. Maar we gaan ook kleine exclusieve high-end events voor de grotere en ambitieuze ondernemer organiseren. We gaan voor meer landelijke bekendheid. En daarnaast hebben we ook nog internationale plannen.

De marketing, sales, content en service binnen Simone Levie zullen we nog verder uit gaan breiden. Ook staat de lancering van de nieuwe website op de planning. Verder zal het TV programma uitgezonden worden. Naast dit alles zullen we onze volle focus op de Blue Circle en Golden Circle houden.

Ik ga vooral voor een jaar vol avontuur. Een jaar waarin ik mijn klanten altijd het gevoel van magie en verwondering over de mogelijkheden in je leven wil meegeven.

Persoonlijke ontwikkelingen

Ik zou me spiritueel nog wel verder willen ontwikkelen en echt een grootse coach willen hebben die me uitdaagt en helpt om naar die 50 miljoen te gaan. Het is geen doel op zich. Dit doel zorgt er wel voor dat ik de dingen zoals ik die in 2019 deed totaal anders zal moeten gaan inrichten.

Ik hoop vooral dat we allemaal gezond blijven en dat we mooie avonturen aangaan. In maart ga ik weer met mijn moeder naar Thailand. Ook hoop ik zeker nog leuke tripjes met Dolly te maken. Met Matthijs en de kinderen wil ik in de zomer ook een mooie reis gaan maken. Ik hoop ook dat ik nieuwe vrienden zal ontmoeten die net zo groots denken als ik. En bij wie ik me helemaal thuis voel.

Het mooie is wel dat ik me realiseer dat ik alles heb wat mijn hartje begeert. En mocht het financieel ooit helemaal misgaan, dan weet ik ook dat het altijd goed is. We gaan straks in een prachtige villa wonen in het bos. Maar als het moet zullen we net zo gelukkig zijn in een flatje. Ik denk dat ik daarom ook altijd grootse risico’s durf te nemen. Ik zie het ook niet als risico. We hebben altijd elkaar en ik zal altijd mooie mensen om me heen hebben. En liefde en motivatie kan ik altijd blijven verspreiden. No matter what <3.

Bedrijf Simone Levie is dus volop in ontwikkeling. En ik kan niet wachten om nog meer plannen en strategieën uit te gaan voeren.

Nu is de beurt aan jou, beantwoord deze vraag:

Welke veranderingen in mijn bedrijf spreken jou het meeste aan? Zou je zelf een soortgelijke verandering in jouw business willen toepassen?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant

4 redenen waarom succes alles met liefde te maken heeft

4 redenen waarom succes alles met liefde te maken heeft

Jaaa, er komt weer een superleuke feestdag aan. Valentijn! Ik vind dat zelf altijd een hele bijzondere dag. Hoe leuk is het om de liefde te vieren. Vieren dat je een leuke partner hebt of te gekke vrienden. Of misschien grijp je de kans om je concullega’s te laten...

7 tips voor Sneller Succes

7 tips voor Sneller Succes

Jouw bedrijf, jouw ripple en de impact die je wilt maken. Succes willen we allemaal. Je weet dat dit tijd kost. En je bouwt dagelijks met kleine stapjes aan je bedrijf. En ja, that’s the spirit. Heb respect voor de tijd en geef iedere dag opnieuw 1 % extra. Been...

Hoe word je succesvol?

Hoe word je succesvol?

Vaak krijg ik de vraag wat het precies is wat mij zo succesvol maakt. De eerste vraag is eigenlijk: wat betekent succes voor jou? Voor iedereen zal dat namelijk anders zijn. Is dat dat je heel veel geld verdient? Dat je overal ter wereld kan werken? Dat je een goede...

Let’s Connect!

Vragen? Neem contact op »