fbpx

TikTok – een applicatie waarbij entertainment voorop staat – is in razend tempo enorm populair geworden. Challenges, playbacken, leuke video’s maken, op deze tool komt het allemaal voorbij. Is TikTok commercieel gezien interessant voor jouw business? En bevindt je doelgroep zich hier ook? In dit artikel vertel ik je meer over de kracht van TikTok, hoe TikTok werkt en welke aantrekkelijke voordelen deze tool voor jou als ondernemer te bieden heeft.

 

De voordelen van TikTok


TikTok kan jou als ondernemer veel opleveren. Bij vele social media kanalen zullen gebruikers eerder persoonlijke profielen dan zakelijke profielen volgen. Bij TikTok is dit niet anders. We volgen graag mensen in plaats van bedrijven.

 

De voordelen:
– Snel een hoog bereik genereren: bij TikTok is het mogelijk om in korte tijd honderden tot duizenden views te genereren. Dit komt omdat het social media kanaal nog redelijk in de kinderschoenen staat en niet iedereen al gebruikmaakt van TikTok. Pak je het dus goed aan en plaats je leuke content? Dan kun je snel voor méér zichtbaarheid zorgen. En dat geheel gratis!
– De mogelijkheid om de jongere doelgroep te bereiken: op TikTok zijn tot op heden vooral jongeren actief. Is dit dus jouw doelgroep? Maak dan zeker een account op TikTok aan!
– De mogelijkheid om het ‘gezicht’ achter jouw bedrijf te laten zien: je kunt aan (potentiële) klanten laten zien hoe ‘menselijk’ jouw onderneming is en wie er dus achter jouw bedrijf zit. Waarom is dit belangrijk? We doen namelijk graag zaken met mensen in plaats van bedrijven. Laat jezelf dus zien en bouw een band op met jouw doelgroep.
– Traffic naar diverse social media kanalen: je koppelt eenvoudig jouw YouTube en Instagram aan TikTok. Zo kunnen volgers ervoor kiezen om jou ook daar te volgen. Op die manier zorg je wellicht ook direct voor meer volgers op Instagram en/of Facebook. Win-win!

 

Kortom, met TikTok kun je echt binnen no-time enorme views genereren. Waar je op Facebook al haast moet betalen om dit soort hoge views te krijgen. En stel dat jij jouw online trainingen of cursussen aan een jongere doelgroep wilt gaan aanbieden, dan biedt TikTok je diverse mogelijkheden om hen op een leuke en interactieve manier te bereiken. Dit kan je ook echt meer omzet gaan opleveren! Ook kun je jouw brand en het gezicht achter jouw bedrijf via TikTok op een laagdrempelige, leuke manier laten zien. Op die manier bouw je een band op met je doelgroep. Onthoud: we doen graag zaken met mensen!

 

Hoe werkt het?


Nu ben je vast benieuwd hoe je een account kunt aanmaken bij TikTok. Volg dit stappenplan, zodat je binnen no-time online bent:
1. Download de app via: https://www.tiktok.com/. Onderaan de website zie je de optie om jezelf een sms te sturen om de tool te downloaden. Je kunt er ook voor kiezen om TikTok te downloaden via de App Store, Google Play of Amazon Appstore.

Wat is TikTok

2. Maak vervolgens een TikTok profiel aan.
3. Schrijf jouw eigen biografie.
4. Vul de links van jouw eventuele Youtube en Instagram in, zodat potentiële klanten jou ook daar kunnen volgen.

TikTok uitleg

5. Klik op ‘Discover’ om mensen of #hashtags te volgen.

Discover functie van TikTok

  1. Maak je eigen content. Creëer een video, edit deze en kies de filters en elementen die jou het meeste aanspreken.
  2. Haak in op de trending topics. Deze kun je vinden op de ‘Ontdek’ pagina.
  3. Maak jouw eigen muzikale challenge of TikTok challenge.
  4. Maak gebruik van de juiste #Hashtags en zet de juiste publicatie instellingen aan. Zet deze op (openbaar).
  5. Plaats je nieuwe TikTok en deel deze ook op jouw zakelijke Instagram Stories, Facebook of andere kanalen waar je jouw TikTok wilt publiceren. Ga hiervoor naar de video die je wilt opslaan. Houd vervolgens het midden van de video ingedrukt. Druk op de Share-knop aan de rechterkant. Tik onder de opties, om jouw content te delen met Instagram en Snapchat en andere sociale media-accounts, op de knop Video opslaan.
  6. Je hebt nu jouw eerste TikTok video gemaakt en gedeeld. Super!

 

Waarom ik je TikTok zeker kan aanraden:

TikTok is zeker aan te bevelen om in te zetten voor jouw business. Je bereikt binnen no-time honderden tot duizenden mensen. En dat geheel gratis! Het is de manier om jezelf te laten zien en te zorgen voor meer engagement met jouw doelgroep. Maar ook geschikt om jouw cursus of online training onder de aandacht te brengen. En dat allemaal op een erg leuke en laagdrempelige manier. Heb jij TikTok al geprobeerd? Maak snel een account aan en probeer het kanaal eens uit! Juist nu staat het kanaal nog redelijk in de kinderschoenen en kun je dus snel en gratis veel mensen bereiken. Op Facebook moet je betalen voor dit soort hoge views!

XDe chat is vanaf nu beschikbaar via de online academie.